Actualitat

Expectació a la premsa amb el desenllaç d''El monument favorit dels catalans'

Els mitjans de comunicació es fan ressò de la victòria de l’Esquerda en la quarta edició del concurs

25 de abril de 2019
Muntatge amb diferents notícies sobre 'El monument favorit dels catalans'
Muntatge amb diferents notícies sobre 'El monument favorit dels catalans'

‘El Monument favorit dels catalans 2019’ es va viure amb molta emoció a les xarxes socials, però també als mitjans de comunicació. Alguns dels principals canals de televisió, ràdio i diaris del país van seguir atentament el desenvolupament del concurs i la proclamació del guanyador, el jaciment ibèric i medieval de l’Esquerda, el protagonista absolut de totes les notícies. 

L’anunci del vencedor

  • El desenllaç es va poder seguir al programa ‘Popap’ de Catalunya Ràdio, el mateix que va fer el seguiment del concurs al llarg de les cinc setmanes en què es va desenvolupar. Conduït per Mariola Dinarès, la gran final monumental va comptar amb la participació de Clàudia Pujol, directora de la revista SÀPIENS, i de Ramon Isern, alcalde de les Masies de Roda, que va ser entrevistat al programa després de fer-se públic el guanyador. Al nostre web podeu consultar a la carta tots els ‘podcast’ del programa dedicats al monument favorit.

  • El 'Telenotícies vespre' de TV3 va anunciar la victòria de l’Esquerda el mateix dia en què va concloure el concurs.
  • La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) també va publicar una notícia sobre el desenllaç de la final.
  • I en premsa, el diari 'Ara' es va fer ressò de la victòria de l’Esquerda i va recordar els guanyadors de les anteriors edicions. La mateixa notícia es va publicar també a l’'Ara Balears'.


L’expectació de les darreres setmanes

  • La CCMA va seguir atentament el desenvolupament del concurs, i va publicar també una peça sobre l’entrada de Santa Maria del Mar en la final, després d’imposar-se sobre el castell monestir d’Escornalbou en la segona semifinal.
  • Sobre el castell monestir d’Escornalbou, diversos mitjans digitals van publicar el seu paper en la segona semifinal del concurs, com 'Reus Digital' i 'Ràdio Ciutat' del Baix Camp.
  • De la primera semifinal, entre l’Esquerda i el monestir de Ripoll, se’n va fer ressò el diari 'Nació Digital', en les edicions 'Nació Ripollès' i Osona.com.   
  • En la seva versió digital, 'El Segre' es va fer ressò de l’eliminació dels tres monuments lleidatans (la Roca dels Moros del Cogul i els conjunts monumentals de Cervera i Gerri de la Sal) a les semifinals, però tot recordant que Lleida és la demarcació que més edicions ha guanyat en la història del concurs.
  • 'Som Garrigues' també va fer menció a la classificació de la Roca dels Moros com un dels 12 finalistes en la primera fase del concurs, en una peça en què s'explica que l’actor Santi Millán apadrinava la candidatura. 


Els actors locals demanen vots
A banda dels mitjans, múltiples ajuntaments i associacions locals i comarcals de l’entorn dels monuments finalistes han publicat la seva participació en el concurs i han demanat la votació del públic. El Museu de l’Esquerda i els ajuntaments de Roda de Ter i les Masies de Roda van dur a terme una potent campanya a favor del seu jaciment. I no només en suport digital! L’Esquerda també ha protagonitzat alguns dels butlletins informatius que les institucions editen en paper, com el Masienc de les Masies de Roda. També s’ha mobilitzat Osona Turisme, amb diverses notes de premsa al llarg de la competició en què incentivava la població de la comarca a votar l’Esquerda. Aquestes notícies també van ser reproduïdes per l’Associació d’Empreses d’Hostaleria i Turisme del Moianès i d’Osona.   

Comentaris