Passatgers al tren! El Museu del Ferrocarril de Catalunya

Locomotora al Museu del Ferrocarril de Catalunya

Locomotora al Museu del Ferrocarril de Catalunya

L ’edifici circular de la Rotonda és un dels espais més emblemàtics del Museu del Ferrocarril de Catalunya. La Rotonda, que va ser construïda als anys vint, servia per guardar els trens i és on normalment s’exhibeixen les locomotores que formen part de l’extensa col·lecció del Museu, considerada única a Europa. Però aquest estiu, a la Rotonda han començat un seguit d’obres de millora i rehabilitació que han obligat a moure els trens i, per tant, se’ls podrà veure des d’una perspectiva nova, fora del seu lloc habitual.

Els trens més antics
I no parlem de trens de rodalia normals i corrents. Al Museu, s’hi poden veure, per exemple, algunes de les locomotores més antigues de l’Estat espanyol, com per exemple el primer tren que va arribar a Vilanova l’any 1881 o un curiós Bogie que pertanyia a un dels cotxes de viatgers nord-americans que van passejar-se per les vies del nostre país en temps dels primers ferrocarrils. També la col·lecció de Talgos més extensa de l’Estat, una de les primeres locomotores elèctriques que van funcionar al nostre país i un vagó de mercaderies J2 completament restaurat i que es fa servir com a sala de projeccions audiovisuals els caps de setmana.

Tot un univers ferroviari
Altres elements que formen part de l’exposició permanent del Museu són una taula d’enclavaments, un pont de senyals de l’estació de França, una taquilla de l’estació del Nord de Barcelona i de l’estació de Magòria i la Granada (que és l’actual recepció del Museu), diferents maquetes de trens (una de les quals en moviment) i diversos senyals, gorres, estris, part del mobiliari dels gabinets sanitaris de Barcelona i Tarragona, i també un mural de Josep M. Subirachs. En definitiva, tot un centre de referència pel que fa a la història dels ferrocarrils.

Capital del ferrocarril
Que el Museu del Ferrocarril estigui situat a Vilanova i la Geltrú no és perquè sí. Ja en el segle XIX, aquesta població es va convertir en un punt estratègic pel que fa al desenvolupament d’aquest sistema de transport. Avui, l’associació Amics del Ferrocarril de Vilanova (AFEVI) prova aquest estret vincle entre trens i vilanovins.

Portada 194

1968: quan la guerra del Vietnam va sacsejar el món

Ens endinsem en les mobilitzacions estudiantils de caràcter global contra el conflicte que van donar peu a l'eclosió de moviments com l'ecologisme o el feminisme

1 any de SÀPIENS + l'Atles Català DE REGAL per 24,90 €

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família.
Ja som més de 22.000

En donar-te d'alta acceptes la política de privacitat

Sapiens.cat utilitza 'cookies', tant pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística i facilitar l'accés i la navegació als seus usuaris. Si continua navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Més informació Accepto