OFERTA ESPECIAL -45%
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any per poc més de 3 € al mes!
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Preguntes i respostes

Per què els triomfs del Barça se celebren a Canaletes?

Josep Sunyol, impulsor del diari 'La Rambla' i president del FC Barcelona a mitjan anys trenta, va propiciar la celebració de les victòries culés a la font de Canaletes

Carles Llorens
La font de Canaletes, punt de trobada de les victòries blaugranes
La font de Canaletes, punt de trobada de les victòries blaugranes Thinkstock

Josep Sunyol i Garriga (1898-1936) ha passat a la història com "l’altre" president màrtir, perquè va ser afusellat per les tropes franquistes mentre visitava el front de Guadarrama en els primers mesos de la Guerra Civil. Va impulsar el diari polític i esportiu 'La Rambla'el diari en català més llegit del seu temps, amb un tiratge de prop de 80.000 exemplars. Des de les seves pàgines va promoure el lema "esport i ciutadania", que promulgava la millora de la societat a través de l’esport, i va convertir Francesc Macià en un líder de masses. També va ser diputat d’Esquerra Republicana de Catalunya i president del FC Barcelona, càrrec que li va permetre redreçar la gestió econòmica i la crisi esportiva que vivia el club. Home clau del barcelonisme, de la premsa catalanista i del nacionalisme durant els anys vint i trenta del segle passat, Sunyol també va propiciar la celebració dels triomfs barcelonistes a la font de Canaletes, a la Rambla de Barcelona. 

Retrat de Josep Sunyol

Un balcó culé
I és que la redacció del diari 'La Rambla' tenia la seu en el número 13 del passeig barceloní (on avui hi ha el bar Núria). I com que l’any 1936 no hi havia la immediatesa dels mitjans de comunicació actuals, al balcó del diari hi penjaven una pissarra amb els resultats dels partits quan el Barça jugava fora de casa. Per això, les concentracions blaugranes tenen lloc en aquest racó de la ciutat des de fa més de vuit dècades. Sunyol només va poder presidir l’entitat blaugrana durant un any, perquè el 6 d’agost del 1936 va voler anar a veure el front de guerra amb els seus propis ulls. El dia abans havia llegit en els diaris unes cròniques massa optimistes sobre la posició de les tropes republicanes a Guadarrama.

Subscriu-t'hi

Portada del número 261 de SÀPIENS (desembre 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

SUBSCRIU-T'HI​​​​​​​

Comentaris

Portada del número 261 de SÀPIENS (desembre 2023)

L'assassinat de Carrero Blanco

L'atemptat que va condicionar la Transició

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto