QUIN VA SER L'EQUIP DEL RÈGIM?
El SÀPIENS que Florentino no vol que llegeixis
El SÀPIENS que Florentino no vol que llegeixis
Preguntes i respostes

Per què hi ha tanta gent en aquest bar del Chicago de l'any 1920?

A les 12 de la nit del 15 de gener del 1920 entrava en vigor la divuitena esmena a la Constitució, que prohibia la producció, el transport i la venda d'alcohol

Redacció
Un bar de Chicago el 15 gener del 1920 -  Wikimedia Commons
Un bar de Chicago el 15 gener del 1920 - Wikimedia Commons

Per què hi havia tanta gent en aquesta licoreria de Chicago, el 15 de gener del 1920? Doncs perquè a les dotze de la nit d'aquell mateix dia entrava en vigor la divuitena esmena a la Constitució, que prohibia la producció, el transport i la venda d'alcohol.

Un nou cos de 1.520 agents federals era l'encarregat de vetllar pel seu compliment, però només els més ingenus pensaven que s'acabaria realment amb el consum. De fet, la llei va obrir una dècada daurada per al crim organitzat a tot el país i especialment en aquella ciutat, que es faria famosa gràcies a noms com Johnny Torrio o Al Capone. El 1924 ja hi havia a Chicago quinze fàbriques de cervesa funcionant a tota màquina, i uns 20.000 ‘speakeasys' (nom dels llocs clandestins on se servia alcohol, pel costum de parlar fluixet per demanar una copa). Les guerres de bandes eren constants, i es calcula que Al Capone va arribar a generar un negoci de 70 milions de dòlars de l'època, i la seva competència, 40 milions més.

Mentrestant, el cap de la policia, Charles Fitzmorris, es lamentava que el 60% dels seus homes estaven en nòmina dels mafiosos... Finalment, la divuitena esmena es va suprimir el 1933, després de tretze anys de fracassos.

Subscriu-t'hi

Portada del número 255 de SÀPIENS (juny 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

Subscriu-t'hi

Comentaris

Portada del número 255 de SÀPIENS (juny 2023)

El règim contra el Barça

La revista que Florentino no vol que llegeixis

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto