Quin va ser el primer ‘jingle' radiofònic de la història?
L'empresa Cereal Mills va utilitzar una cançoneta que enganxa per vendre els cereals Wheaties

Qui no recorda el jingle de ‘yo soy aquel negrito, del África Tropical' que la marca catalana Colacao va popularitzar en una falca radiofònica al començament dels anys cinquanta? Sis dècades més tard, encara la tenim gravada a la memòria.
Això dels ‘jingles' per popularitzar marques comercials va començar just en el moment en què van aparèixer els primers mitjans de comunicació massius. I el primer de tots va ser la ràdio. Després que Marconi la patentés el 1896, passarien més de dues dècades abans que aparegués als Estats Units la primera estació de ràdio, la KDKA de Pittsburg i, amb aquesta, el primer anunciant que va utilitzar una cançoneta que enganxés per vendre. En aquell cas, els Wheaties, uns cereals de companyia Cereal Mills. No, no és una marca de Kellogg's, sinó de la seva històrica rival.
Al nostre país, als anys cinquanta i seixanta del segle XX, amb el 'boom' de la ràdio i la televisió es popularitzaren moltes cançons vinculades a espots de marques comercials que encara avui es poden trobar a tots els supermercats. Però la història dels 'jingles' encara no s'ha acabat. Sobreviu malgrat que la ràdio i la televisió hagin anat perdent protagonisme amb els anys. Un dels 'jingles' actuals que més ha enganxat els nanos i els que no ho són tant, és el d'una marca de caramels. Us sona allò de... "con un sabor, ¡único!". La teniu ja al cap?
Comentaris