Quina publicació té el rècord Guinness de ser la més venuda de la història?
Casualitat o no, aquest honor el té 'El gran llibre Guinness dels rècords', seguit per la 'Guia Michelin'

La 'Guia Michelin' la va llançar per primera vegada l'any 1900 André Michelin com a guia publicitària que es regalava amb la compra dels pneumàtics. En aquell moment només hi havia 2.400 conductors a França i la guia els proporcionava informació molt valuosa. Entre altres coses, hi figuraven adreces de mecànics, metges i plànols d'algunes ciutats.
Però el que és més sorprenent d'aquesta guia del pioner dels pneumàtics és que va inventar-se una tècnica publicitària en què les marques inverteixen cada cop més diners: el "branded content". El contingut de marca, traduït literalment, consisteix a desenvolupar històries que enganxin la gent molt més enllà dels missatges publicitaris. Hi ha cada vegada més exemples brillants d'aquesta nova visió de la comunicació. Un dels més famosos fou el de la marca Red Bull, que va enviar Felix Baumgartner a 39.000 metres d'altura per llançar-se en paracaigudes. No hi ha millor manera d'explicar que aquesta beguda et dóna ales.
Dos èxits de vendes
La 'Guia Michelin', avui, té més prestigi que els mateixos pneumàtics i és sinònim de qualitat. Només hi ha un cas similar: 'El gran llibre Guinness dels rècords', una publicació que transcendeix la publicitat d'una marca de cervesa i que, com no podria ser d'una altra manera, té el rècord de ser la publicació seriada més venuda de la història. Per davant de la 'Guia Michelin', és clar.
Comentaris