OFERTA ESPECIAL -45%
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Preguntes i respostes

Va sobreviure la filla petita del tsar a l'afusellament del 1918?

Després de la mort de Nicolau II i la seva família, va aparèixer una noia a Berlín que va afirmar ser la gran duquessa Anastàsia Romanov, però, després d'anys d'incertesa, es va descobrir que en realitat era una obrera polonesa

Jordi Mata (text), Agustí Alcoberro (assessorament)
Retrat d'Anastàsia Romanov, la gran duquessa de Rússia, del 1914
Retrat d'Anastàsia Romanov, la gran duquessa de Rússia, del 1914 Wikimedia Commons

La família imperial russa que encapçalava Nicolau II va ser afusellada pels comunistes a Jekaterinburg i enterrada en un lloc desconegut el 1918. El 1920 va aparèixer una noia a Berlín que va afirmar que era la gran duquessa Anastàsia Romanov, la filla petita del tsar, i que havia sobreviscut gràcies a un soldat que l’havia ajudada a fugir. Les similituds físiques i d’edat entre la jove i Anastàsia no van commoure els Romanov exiliats, que mai no la van acceptar com un dels seus.

Duquessa russa o obrera polonesa?

Durant anys, la suposada gran duquessa, envoltada de partidaris, va entrar i sortir dels sanatoris a causa de crisis nervioses i va pledejar en va perquè li reconeguessin els seus drets. Va morir el 1984 als Estats Units, amb el nom d’Anna Anderson. El 1991 es va trobar la tomba dels Romanov i les restes descobertes van aclarir que Anastàsia havia mort amb la seva família. Anna Anderson era en realitat una obrera polonesa, Franziska Schanzkowska (1896-1984), que patia trastorns mentals.

Subscriu-t'hi

Portada del número 259 de SÀPIENS (octubre 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

SUBSCRIU-T'HI​​​​​​​

Comentaris

Portada del número 259 de SÀPIENS (octubre 2023)

Els catalans de Felip V

Descobrim qui van ser els homes de negocis més importants de la Catalunya borbònica

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto