Notícies

L'Ajuntament de Reus se suma a #NoErenBruixes i organitza un acte de desgreuge

A més d'adherir-se al manifest, el consistori del municipi del Baix Camp ha organitzat un acte de presentació de la campanya 'No eren bruixes, eren dones'

Una campanya, una revista i un atles de la cacera de bruixes
Una campanya, una revista i un atles de la cacera de bruixes

A Reus no n'han tingut prou amb signar el manifest. L'Ajuntament del municipi del Baix Camp també ha organitzat un acte de presentació de la campanya #NoErenBruixes, eren dones i del dossier de la cacera de bruixes. L'acte, que tindrà lloc dijous 8 d'abril a les 18.30 h, començarà amb una presentació per part de Montserrat Flores i continuarà amb la lectura del manifest i amb la intervenció de la redactora en cap de SÀPIENS, Sònia Casas, que parlarà del dossier sobre la cacera de bruixes. 

El punt final el posarà, amb una lectura, Victòria Rodrigo, una de les impulsores de Reusenques de Lletres, una iniciativa literària que aplega diverses escriptores vinculades amb la capital del Baix Camp.

La presentació es durà a terme al Casal de les Dones i tindrà un aforament de 29 persones. Com a subscriptor/a de SÀPIENS pots reservar la teva plaça enviant un correu electrònic a casaldones@reus.cat. Us animem a tots i a totes a participar-hi!

I si encara no heu signat el manifest, podeu fer-ho a sapiens.cat/noerenbruixes: ja hem superat les 10.000 adhesions! També podeu navegar per l'Atles de la cacera de bruixes i descobrir quines dones del vostre municipi van ser jutjades per bruixes.

Informació pràctica

  • Acte: presentació de #NoErenBruixes, eren dones a Reus.
  • Data: dijous, 8 d'abril, a les 18.30 h.
  • Lloc: Casal de les Dones. Centre Cívic del Carme. Plaça de la Patacada, 9. 43201 Reus.
  • Aforament: limitat a 29 persones.
  • Inscripcions: casaldones@reus.cat.

Manifest

La cacera de bruixes és un clar exemple dels atacs i la discriminació als quals les dones han estat sotmeses al llarg de la història. Al segle XV, en una societat impregnada per la misogínia, moltes van ser acusades injustament de provocar mort i destrucció. Des de SÀPIENS, impulsem un acte de justícia històrica per recuperar la memòria d'aquelles dones, dignificar-les i reivindicar totes aquelles que han estat reprimides al llarg de la història.

Subscriu-t'hi

Portada del número 258 de SÀPIENS (setembre 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

Subscriu-t'hi

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000