QUIN VA SER L'EQUIP DEL RÈGIM?
El SÀPIENS que Florentino no vol que llegeixis
El SÀPIENS que Florentino no vol que llegeixis
Interactius

Mapa dels incendis i saquejos de la Setmana Tràgica a Barcelona

Geolocalitzem sobre un mapa d'època els edificis religiosos que van ser saquejats, incendiats i assaltats durant la revolta

El juliol de 1909 s'iniciava un moviment antimilitarista a Barcelona en protesta per l'embarcament de reclutes i reservistes catalans cap a la guerra del Marroc. Era l'inici del que va passar a la història com la Setmana Tràgica. Per recordar-ho, geolocalitzem sobre aquest mapa coetani als fets els edificis religiosos saquejats o incendiats i els assaltats.

Com navegar per l'interactiu

  • Situeu-vos sobre el mapa per veure els punts. En passar-hi per sobre o fer-hi clic, veureu el nom de l'edifici al qual fa referència.
  • Els edificis saquejats o incendiats apareixen en vermell. Els assaltats que no van sofrir danys importants apareixen en negre.
  • El mapa és de l'Institut Cartogràfic de Catalunya i les imatges, de l'Arxiu Diocesà de Barcelona (amb l'excepció de les del Col·legi de les Dominiques d'Horta i de l'església de Sant Joan d'Horta).
  • Tot i que sabem que molts ens visiteu des del mòbil, us convidem a visualitzar aquest contingut a l'ordinador i en l'opció de pantalla completa.
 

Subscriu-t'hi

Portada del número 255 de SÀPIENS (juny 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

Subscriu-t'hi

Comentaris

Portada del número 255 de SÀPIENS (juny 2023)

El règim contra el Barça

La revista que Florentino no vol que llegeixis

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto