Llucia Ramis: "La solidesa de la pedra i de la història del castell de Miravet és imponent”
L’escriptora mallorquina proposa la fortalesa templera com a monument favorit dels catalans

Per Llucia Ramis, el castell de Miravet té una força especial que “et transporta a l'època medieval.” "Et trobes en un altre temps", diu, per això vol que entri a formar part del concurs, i en destaca la història i la seva impactant situació, afirmant que "la solidesa de la pedra i de la història de la fortalesa són imponents. Tens la sensació que pots controlar els voltants des d'allà dalt. Les vistes a la serra de Cardó, blava amb el sol d'hivern, és espectacular”.
Però la seva elecció també es basa en la seva estima per les Terres de l’Ebre, que "en comparació amb altres indrets de Catalunya semblen poc explorades i et fa l'efecte d'estar descobrint un secret”. També confessa que el seu record de Miravet i el de la seva gent són un punt més a favor: "El poble, situat just damunt de l'Ebre, es reflecteix a les seves aigües, i això el fa pintoresc, de postal, i la gent que hi viu és molt de la broma, simpàtica i acollidora. Es nota que s'estimen la terra perquè estan orgullosos de les seves olives, que, per cert, són boníssimes!”.
Premi Llibres Anagrama
Nascuda a Palma i barcelonina d’adopció, Llucia Ramis va escriure ‘Coses que et passen a Barcelona quan tens 30 anys’ (2008), obra amb la qual va obtenir molt bones crítiques i va començar la seva carrera literària. Més endavant, el 2010, va publicar ‘Egosurfing’, per la qual va obtenir el Premi Josep Pla, i el 2013 va aparèixer la novel·la ‘Tot allò que una tarda morí amb les bicicletes’. El 2018, l'escriptora va guanyar el Premi Llibres Anagrama de Novel·la amb 'Les possessions', una indagació personalíssima i valenta en el passat d’una família i d’un país; en la naturalesa de les relacions amoroses i els desenganys, de les ambicions i les frustracions.
A més d’escriptora, Llucia Ramis és periodista de formació, va ser la cap de redacció de la revista literària 'Quimera' i va presentar el programa ‘Això no és Islàndia’, també literari. Ha col·laborat a diversos mitjans, com 'El Periódico' o 'El Mundo', i actualment col·labora al diari 'La Vanguardia', Catalunya Ràdio i RAC1.
El castell de Miravet
Escollir 'El monument favorit dels catalans'
La revista SÀPIENS, l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural del Departament de Cultura i Catalunya Ràdio organitzen la quarta edició del concurs que des del 2016 escull el monument favorit de Catalunya.
En el concurs, 12 monuments aspiren a 'El monument favorit dels catalans'. Deu són triats per un jurat i els altres dos són escollits per proposta popular, en una primera fase en què qualsevol usuari pot proposar un monument. Després d'aquesta primera setmana, comencen les votacions: en la primera (del 20 al 27 de març), s'enfronten els 12 monuments finalistes, dels quals només quatre es classifiquen per a les semifinals. En la primera semifinal s'enfrontaran el primer i el quart, i, en la segona, el segon i el tercer. Els guanyadors de cada semifinal es batran en la gran final, que serà del 10 al 17 d'abril. Aquell dia sabrem quin és 'El monument favorit dels catalans' 2019!
Com es vota?
Per votar i optar als premis, us heu de registrar al web. Podeu emetre un vot cada hora, sempre a sapiens.cat/monumentfavorit. Com sempre, us anirem informant a xarxes, especialment al Twitter, amb l'etiqueta #monumentCat.
La gran novetat del 2019: el bonus Popap
Aquest 2019, 'El monument favorit dels catalans' té una gran novetat. I és que als resultats finals de cada fase s'hi afegirà una quantitat de vots extra (el "bonus Popap"), els recollits en una enquesta que es farà a l'Instagram del programa 'Popap', de Catalunya Ràdio. Un dia abans de la fi de cada enfrontament, s'obrirà una enquesta al programa conduït per Mariola Dinarès en què es batran els monuments que s'enfronten en les semifinals i en la final. L’enquesta es vehicularà a l’Instagram del programa, mitjançant l’Instagram Stories; començarà a les 13.30 h del dia anterior de la fi de la fase en concret i acabarà 24 hores després (a les 13.30 h del dia en què es tanca la fase). El guanyador de l'enquesta rebrà un bonus Popap: 2.000 vots extra que s'afegiran al resultat obtingut al web del concurs. En el cas de la final, aquest bonus serà de 3.000 vots. Consulteu les bases del concurs per saber-ne tots els detalls.
Comentaris