Bastetodon, la nova espècie de depredador descoberta a Egipte

Un equip de científics egipcis i nord-americans ha descobert una nova espècie que va viure a Àfrica fa 30 milions d'anys

Bastetodon, la nova espècie de depredador descoberta a Egipte
Bastetodon, la nova espècie de depredador descoberta a Egipte Hesham Sallam
23 de febrer del 2025
Autor
Carla Galisteo Valera
Guardar a favorits

Una excavació arqueològica a Egipte ha tret a la llum una troballa sorprenent: un crani pràcticament complet que ha permès descriure una nova espècie de superdepredador que va viure a Àfrica fa trenta milions d'anys.

El descobriment ha permès descriure un nou membre d'un grup de mamífers anomenat hienodonts, provinent del continent afroaràbic. L'exemplar ha estat batejat com a bastetodon, en honor a la deessa egípcia Bastet, la primera part, i fent referència a les seves dents, la segona. I és que odon vol dir 'dent', un dels elements físics destacats d'aquest animal, que s'assemblaria força a les hienes actuals. Amb unes dents esmolades i una mandíbula molt forta, caçava diverses espècies, sobretot primats i, fins i tot, hipopòtams i elefants.

El bastetodon era un dels depredadors més temibles, però els canvis climàtics i tectònics a Àfrica, i l'entrada de noves espècies, van acabar provocant-ne l'extinció.