La catedral de Barcelona presenta el llibre Barcelona, la catedral i la cera. L'obra presenta una mirada des de l'edat mitjana i la primera època moderna. A més, aprofundeix en la producció, l'ús i la importància de la cera en els contextos litúrgic, econòmic i simbòlic de la Barcelona medieval i de la primera època moderna, amb documents inèdits conservats a l'Arxiu de la Catedral de Barcelona.
En els documents de l'Arxiu hi ha informació sobre la manufactura dels ciris i les candeles, la seva adquisició per a la litúrgia i la construcció d'una cambra per elaborar la cera dins el mateix temple.
El llibre, amb la signatura dels historiadors Carles Vela Aulesa i Lluís Sales Favà, és el cinquè número de la col·lecció 'In sede barcinonense', i recull i amplia els continguts de l'exposició La cera que crema, realitzada el 2024.
La publicació presenta una mirada detallada dels processos de producció de la cera, les seves tipologies, els costos i els usos en contextos preindustrials, així com sobre el paper rellevant que aquest material va tenir en les celebracions litúrgiques i en la vida quotidiana, fins a esdevenir un producte de gran valor econòmic i simbòlic.
D'altra banda, el contingut que va formar part de l'exposició La cera que crema ha quedat recollit en una sala del trifori de la catedral, concebuda com a espai de suport a la recerca i a la preservació d'aquest patrimoni.
Informació pràctica
-
Data i hora de presentació del llibre: dimarts 3 de febrer, a les 19.30 h
- Lloc: Casa de l'Almoina (av. de la Catedral, 4, Ciutat Vella, 08002 Barcelona)
