Fins al 24 de gener es pot visitar, al Palau Robert, l'exposició Josep M. Castellet, personatge en grup, inaugurada amb motiu del centenari del seu naixement. Comissariada per Teresa Muñoz, la mostra recupera la figura de l'escriptor, crític literari i director d'Edicions 62 i, especialment, les relacions intel·lectuals, culturals i personals que van marcar la seva trajectòria.
Sota la idea "Jo m'he fet amb els altres", l'exposició se centra en la generació d'intel·lectuals que, tot i ser educats en el franquisme dels anys quaranta, va lluitar per la reconstrucció d'un espai cultural català obert a Europa, allunyat dels models que professava el règim. Un grup complex i divers de persones que va acompanyar Castellet al llarg de la seva vida. A partir del seu propi testimoni i, especialment, del seu llibre de memòries i retrats literaris Els escenaris de la memòria del 1988, la mostra s'articula en sis àmbits temàtics amb l'objectiu de recórrer les diferents facetes de la seva vida, evitant la mirada individual i centrant-se en la dimensió col·lectiva formada pels seus amics, per persones properes i pels espais de relació del seu univers intel·lectual.
En el marc de l'exposició, s'han programat diverses activitats complementàries. El 10 de novembre, a les 18 h, se celebrarà la conferència Josep M. Castellet, el mestre. De Cotlliure a Formentor, a càrrec de Carme Riera. També s'han programat visites guiades mensuals amb Teresa Muñoz, comissària de l'exposició. Consulteu-ne el programa complet i inscriviu-vos-hi al web del Palau Robert.