L'exposició 'Avui 50+. Des de 1976, notícies, llengua i país' repassa mig segle de periodisme en català

La mostra, que es pot visitar gratuïtament a Palau Robert fins al 24 de maig, revisita la trajectòria del diari 'Avui' i el seu paper en la defensa de la llengua i la cultura catalanes

Recull de portades històriques del diari 'Avui'
Recull de portades històriques del diari 'Avui' Palau Robert
12 de març del 2026
Guardar a favorits

L'exposició Avui 50+. Des de 1976, notícies, llengua i país ja es pot visitar a Palau Robert. La mostra, inaugurada el passat 23 de febrer a la sala 3, forma part d'una iniciativa impulsada pel diari Avui i la Direcció General de Difusió.

La proposta expositiva repassa els més de cinquanta anys d'història del diari, des del seu naixement el 1976, en un moment clau de la transició democràtica. A través de documents, materials periodístics i diversos recursos narratius, la mostra explica el procés de gestació del projecte i les dificultats que va haver de superar per consolidar-se com un dels principals referents del periodisme en català.

Comissariada per Hermes Comunicacions, l'exposició recull el relat i els continguts elaborats per Toni Brosa, Carles Sabaté i Jordi Panyella. El recorregut posa en relleu la resiliència cívica que va fer possible el diari i destaca la construcció d'un llenguatge periodístic modern en català, que l'Avui va contribuir decisivament a impulsar.

La mostra també destaca el paper del diari com a aparador de la literatura i les arts i reflexiona sobre el seu testimoniatge davant l'actual emergència lingüística, posant en context el compromís del mitjà amb la llengua i el país al llarg de la seva trajectòria.

Informació pràctica

  • Exposició: Avui 50+. Des de 1976, notícies, llengua i país

  • Lloc: Palau Robert (pg. de Gràcia, 107, Eixample, Barcelona)

  • Dates: del 24 de febrer al 24 de maig de 2026

  • Entrada: lliure i gratuïta