El Museu Terra de la Fundació Carulla se suma a la celebració del Dia Internacional dels Museus i la Nit dels Museus 2026 el pròxim dissabte 16 de maig, amb una jornada de portes obertes i un conjunt d'activitats gratuïtes per a tots els públics a les seves dues seus: a l'Espluga de Francolí i a la Sala Barcelona del Poblenou.
A la seu principal, a l'Espluga de Francolí, els visitants podran visitar l'exposició permanent i les exposicions temporals de forma gratuïta de 10.30 a 22 h. Destaquen les visites comentades a la mostra temporal L'art de mirar, a càrrec dels alumnes dels centres educatius que l'han produïda, i al jardí etnobotànic del Museu. Les famílies hi trobaran una desena d'activitats per a tots els públics, totes gratuïtes, com ara els tallers Plantem a l'hort i Herbari fotogràfic i l'espectacle teatral Una paradeta particular. Per al públic general, hi haurà la presentació del llibre Natura fosca, un assaig d'Elvira Prado-Fabregat sobre Solitud, de Víctor Català. I, en acabat, música i entrepans a càrrec de DJ Guillamino.
La jornada es viurà de nit a la Sala Barcelona del Museu Terra, al barri del Poblenou de Barcelona. Els visitants podran gaudir de portes obertes a l'exposició Plàstic. Genial o pervers?, amb una visita comentada, a les 22 h. També podran participar en el taller familiar relacionat, De plàstic a fantàstic. Un residu creatiu, per explorar les possibilitats creatives de la reutilització d'aquest material, i en la xerrada Dona, cos i plàstic, una conversa sobre la presència del plàstic en les nostres vides des d'un vessant cultural i científic.
Consulteu la programació completa del Dia Internacional dels Museus i de la Nit dels Museus 2026 al web del Museu Terra.