Torna el tren 'Feliuet'

El centre d'interpretació Via Mar de Sant Feliu de Guíxols recrea una via amb la locomotora del 'Feliuet' i un cotxe de passatgers de fusta.

El 'Feliuet' és un tren de via estreta
El 'Feliuet' és un tren de via estreta
23 d'agost del 2011
Autor
Juan Carlos Moreno
Guardar a favorits
El 1969 el tren va fer el darrer trajecte des de Sant Feliu de Guíxols a Girona. Era el popular 'Carrilet' o 'Feliuet', un dels més antics del país, ja que va entrar en funcionament el 1892, tot i que el ramal del port és una mica més modern, del 1924. Ara, aquest ferrocarril torna a la vida amb la inauguració del centre d'interpretació Via Mar, situat a l'edifici del Tinglado, al port de Sant Feliu.

Gestionat pel museu de la ciutat, permet recórrer la història d'aquest mitjà de transport que tant va contribuir a l'expansió comercial i social de Catalunya. Sens dubte, el principal atractiu d'aquest espai és la recreació d'una via amb la seva màquina i un cotxe de passatgers de fusta. També es podran veure dues màquines i dos vagons més un cop siguin restaurats.

La part museística es completa amb la via verda, el camí que, aprofitant les antigues vies de ferrocarril, connecta amb Girona, Olot i Ripoll. A hores d'ara, falta només enllestir el tram que va des del centre de Sant Feliu fins al Tinglado perquè tota la via sigui operativa pels amants de descobrir el país a peu i en bicicleta.