En tan sols tres minuts, quatre encaputxats van entrar de nit a la Fundació Magnani-Rocca de Traversetolo, a Parma, Itàlia, i, burlant els sistemes de seguretat del recinte, es van endur tres quadres dels pintors Auguste Renoir, Paul Cézanne i Henri Matisse.
Les obres robades són Els peixos –de Renoir–, Naturalesa morta amb cireres –de Cézanne– i Odalisca en una terrassa –de Matisse–; tres peces de gran valor artístic valorades en deu milions d'euros. El quadre de Renoir, a més, és una de les poques obres de l'artista que es conserven en una col·lecció permanent a Itàlia. Una quarta obra va ser abandonada a la galeria després que sonés l'alarma del museu i els lladres fugissin a correcuita.
El robatori es va produir sis mesos després de l'escandalós saqueig del Louvre de París del passat octubre, en què una banda de lladres es va endur un conjunt de joies de la corona a plena llum del dia.