Fa uns dos mil·lennis, un home anomenat Cikai Korran va gravar el seu nom a les parets de diverses tombes de la Vall dels Reis, el lloc de descans de faraons tan cèlebres com Tutankamon o Ramsès II. Aquestes marques, escrites en tàmil antic, s'han localitzat vuit vegades en cinc sepulcres diferents i formen part d'un conjunt de trenta inscripcions identificades recentment per Ingo Strauch, de la Universitat de Lausana, i Charlotte Schmid, de l'Escola Francesa d'Estudis Asiàtics.
La troballa aporta una prova clau sobre la presència de persones procedents del sud d'Àsia a l'Egipte de l'era romana, entre els segles I i III dC. Segons els investigadors, aquestes signatures demostren que els visitants de l'Índia no es limitaven a les ciutats portuàries comercials del mar Roig per fer negocis ràpids, sinó que s'hi quedaven durant llargs períodes i s'interessaven per visitar llocs històrics allunyats de la costa.
El descobriment va ser gairebé accidental, ja que Strauch va reconèixer els caràcters indis mentre visitava la zona com un turista més. El fet que hagin passat desapercebuts durant més d'un segle es deu, segons els experts, a la manca d'especialistes en llengües índies que treballin en l'àmbit de l'egiptologia, on les inscripcions en grec o arameu ja estan molt documentades. De les trenta inscripcions trobades, la majoria són en tàmil, però també n'hi ha en sànscrit, pràcrit i altres dialectes antics.
Un cas que ha cridat especialment l'atenció és el d'un home anomenat Indranandin, que s'identifica a si mateix com un missatger del rei Kshaharata, d'una dinastia de l'oest de l'Índia. Els investigadors especulen que podria haver viatjat cap a Roma i va aprofitar el seu pas per Egipte per conèixer els monuments. A més, algunes de les inscripcions semblen interactuar amb grafits grecs propers, fet que suggereix un intercanvi cultural i una integració real d'aquests viatgers en la societat de l'Egipte romà.