Conservant el setè art: del cel·luloide al megapíxel

El salt del cinema analògic al digital ha generat un debat intens al voltant dels arxius conematogràfics, no només a l'hora de decidir com es conserva i es restaura el patrimoni fílmic, sinó també quines polítiques de preservació s'han de seguir en un futur amb més pantalles que mai

L’arribada del cinema digital ha inaugurat un nou debat: com preservar els arxius cinematogràfics analògics?
L’arribada del cinema digital ha inaugurat un nou debat: com preservar els arxius cinematogràfics analògics? Cinta Fosch
Autor
Genís Casanovas
"Talleu! És bona!" Quan el director marroquí Mostafa Derkaoui va pronunciar aquestes paraules el darrer dia de rodatge de De quelques évènements sans signification, l’any 1974, a Casablanca, poc es podia imaginar l’odissea que hauria de viure aquesta pel·lícula perquè arribés fins als nostres dies. Derkaoui va enviar els negatius als laboratoris Fotofilm, de Barcelona, perquè passessin la pel·lícula de 16 mil·límetres a 35, que era el format estàndard en aquella èpo