La guerra dels aranzels

El proteccionisme, una forma de protegir els mercats interiors que molts països han utilitzat al llarg de la història, ha tornat amb força, i el president dels Estats Units, Donald Trump, s’ha convertit en el seu abanderat principal. Quines conseqüències tindrà aquesta nova tendència? Podem donar per acabada la globalització?

El 2 d’abril del 2025, Donald Trump va anunciar, des dels jardins de la Casa Blanca, una pujada d’aranzels sense precedents en la història moderna
El 2 d’abril del 2025, Donald Trump va anunciar, des dels jardins de la Casa Blanca, una pujada d’aranzels sense precedents en la història moderna Gambutzí
24 d'abril del 2026
Autor
Maria Coll
Guardar a favorits
La imatge del president dels Estats Units, Donald Trump, mostrant la llista de països que havien de ser víctimes de la nova política aranzelària de l’executiu nord-americà ja ha passat a formar part de la història. Amb aquesta escenificació, del 2 d’abril de l’any passat –batejat com el dia de l’alliberament–, el president populista anunciava la voluntat de recuperar la sobirania econòmica del país i apostar de manera ferma pel proteccionisme, que ja havia iniciat