La imatge del president dels Estats Units, Donald Trump, mostrant la llista de països que havien de ser víctimes de la nova política aranzelària de l’executiu nord-americà ja ha passat a formar part de la història. Amb aquesta escenificació, del 2 d’abril de l’any passat –batejat com el dia de l’alliberament–, el president populista anunciava la voluntat de recuperar la sobirania econòmica del país i apostar de manera ferma pel proteccionisme, que ja havia iniciat
La guerra dels aranzels
El proteccionisme, una forma de protegir els mercats interiors que molts països han utilitzat al llarg de la història, ha tornat amb força, i el president dels Estats Units, Donald Trump, s’ha convertit en el seu abanderat principal. Quines conseqüències tindrà aquesta nova tendència? Podem donar per acabada la globalització?
24
d'abril
del
2026
Guardar a favorits