El teatre torna a convertir-se en una eina de memòria històrica amb Soroll d'avions, un nou espectacle basat en casos reals viscuts durant la Guerra Civil a l'Alt Empordà. L'obra, amb text inèdit de Manel Puig i direcció d'Àngels Barrientos i Maria Rosa Oliveres, arriba dos anys després de l'èxit d'Allò que hem deixat enrere, i aprofundeix novament en les històries silenciades del conflicte de 1936-1939.
L'espectacle està format per sis monòlegs que donen veu a sis fets reals protagonitzats per veïns i veïnes de la comarca. A través d'un llenguatge íntim i proper, Soroll d'avions s'allunya dels grans relats bèl·lics per centrar-se en les vivències quotidianes, el patiment i la por viscuda "a peu de carrer". El fil conductor de totes aquestes històries és el soroll dels avions, un so que, segons l'autor, va quedar gravat a la memòria col·lectiva com a sinònim de por, bombardejos i mort.
L'obra compta amb un elenc de nou actors i actrius –Atena Mach, Jana Teixidor, Constantí Fontclara, Martí Fontclara, Maria Rosa Oliveres, Laura Juncà, Albert Pujadas i Jaume Pujadas– que donen vida a aquests testimonis reals amb una posada en escena austera però emotiva.
Soroll d'avions ja s'ha estrenat a Castelló d'Empúries i iniciarà una gira per diversos municipis de l'Alt Empordà durant els pròxims mesos, amb representacions a les Escaules, Figueres, Portbou, Roses, Fortià, Sant Pere Pescador i Garriguella.
Sortegem dues entrades dobles
Des de Sàpiens sortegem dues entrades dobles entre els nostres subscriptors per anar a veure Soroll d'avions el dissabte 7 de febrer a la Sala La Cate de Figueres. Per participar-hi, heu d'omplir aquest formulari. Teniu temps des del 23 de gener fins al 2 de febrer. Donarem els noms dels guanyadors el 3 de febrer.