OFERTA ESPECIAL -45%
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Actualitat

850 anys del monestir de Santa Maria de Vallverd

El 2022 se celebra la fundació d'aquesta comunitat a Tragó de Noguera amb un programa d'activitats culturals

25 de febrer de 2022
Monestir de Santa Maria de Vallverd
Monestir de Santa Maria de Vallverd Jbarberà / Wikimedia Commons

Documentat des de l’any 1172, el monestir de Santa Maria de Vallverd, a l’antic nucli de Tragó de Noguera, va acollir una comunitat femenina del Cister entre els segles XII i XIV. Va ser a partir d’una donació d’Ermessenda d’Àger i Arnau d’Anglesola que l’antiga església de Santa Maria del Pla, ubicada en aquest punt de l’actual Os de Balaguer, es va convertir en aquesta comunitat de la qual la mateixa Ermessenda fa formar part. Les monges s’hi van mantenir fins a mitjan segle XV, quan van ser absorbides pel monestir de Les Franqueses i, més tard, el 1474, pel de Poblet.

Aquest 2022 es compleixen 850 anys de la fundació del monestir de Vallverd. Per celebrar-ho, la Fundació d’Amics de Tragó de Noguera ha organitzat un programa d’actes commemoratius que s’inaugurarà el proper 5 de març i que s’allargarà durant tot l’any. Aquest dissabte, a les 10 h, una jornada especial que inclou una visita guiada al monument i la presentació del llibre Col·lecció diplomàtica de Santa Maria de Vallverd donarà el tret de sortida d’una commemoració plena d’activitats culturals, visites, trobades i conferències.

Per assistir a l’acte d’inauguració del 850 aniversari, cal inscriure-s’hi prèviament omplint aquest formulari. Podeu consultar la resta del programa d’actes aquí.
 

Informació pràctica
 

  • Acte: inauguració del 850 aniversari del monestir de Santa Maria de Vallverd.
  • Lloc: monestir de Vallverd (Tragó de Noguera).
  • Data: dissabte 5 de març de 2022, de 10 h a 13 h.
  • Consulteu el programa aquí.

Subscriu-t'hi

Portada del número 259 de SÀPIENS (octubre 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

SUBSCRIU-T'HI​​​​​​​

Comentaris

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Portada del número 259 de SÀPIENS (octubre 2023)

Els catalans de Felip V

Descobrim qui van ser els homes de negocis més importants de la Catalunya borbònica

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto