QUIN VA SER L'EQUIP DEL RÈGIM?
El SÀPIENS que Florentino no vol que llegeixis
El SÀPIENS que Florentino no vol que llegeixis
Actualitat

Descobreixen a Egipte una tomba amb peces de 3.500 anys d'antiguitat

Surten a la llum vuit mòmies, deu taüts amb decoració original i centenars de figures funeràries

Raquel Alonso
25 d'abril de 2017
El temple de Karnak, a Luxor -  Thinkstock
El temple de Karnak, a Luxor - Thinkstock

Un equip d'arqueòlegs ha descobert a una tomba situada a la necròpolis de Dra Abul Naga, a la Vall dels Reis, peces que pertanyen al període de la dinastia XVIII i que es creu que tenen al voltant de 3.500 anys d'antiguitat.

Es creu que la tomba localitzada pertanyia a Usherhat, un jutge de la ciutat de la dinastia VIII, i compta amb un pati obert que condueix a una sala rectangular, un passadís i una càmera interior. Els taüts, pintats de diversos colors, estan en bon estat de conservació, i els amulets de fang, anomenats ‘ushebtis', estan complets. Tradicionalment, aquestes figures es deixaven al costat dels difunts per ajudar-los en la seva vida futura.

La Vall dels Reis va ser el principal indret de sepultura de faraons i nobles durant gairebé 500 anys, i es creu que les sales que encara no han estat excavades poden revelar més misteris.

Subscriu-t'hi

Portada del número 255 de SÀPIENS (juny 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

Subscriu-t'hi

Comentaris

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Portada del número 255 de SÀPIENS (juny 2023)

El règim contra el Barça

La revista que Florentino no vol que llegeixis

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto