Descobreixen el dinosaure més gran del món
Les restes d'una nova espècie de titanosaure descobertes a la Patagònia argentina podrien correspondre a l'animal més gran que mai ha habitat la Terra

La troballa es va produir fa un any, quan un agricultor de la localitat de la Flecha va descobrir accidentalment unes primeres evidències de l'animal prop del seu poble. Ara, després d'una llarga campanya arqueològica, els investigadors han pogut desenterrar cent cinquanta ossos en molt bon estat de conservació que gairebé completen l'esquelet de set exemplars de la nova espècie, que encara no ha estat batejada.
El fèmur d'un dels exemplars, que s'ha pogut recuperar sencer i que fa 2,4 metres de llargada, ha permès calcular les dimensions de l'animal. Mesurava prop de 40 metres de llarg, des del cap fins a la cua, per 20 d'alt amb el coll estirat, i pesava aproximadament 77 tones. Això el converteix en el dinosaure més gran que es coneix, ja que supera en set tones el que fins ara tenia aquest títol, l'argentinosaure, també descobert a la Patagònia.
Comentaris