Subscriu-t'hi
Actualitat

El Museu d'Art de Girona inaugura dues sales dedicades al barroc català

Incorpora obres del Museu Nacional d'Art de Catalunya i del Museu del Prado

Laura Quero
23 de novembre de 2016
'Tobies es troba amb l'arcàngel Rafael' (c. 1640) -  Andrea Vaccaro / Google Cultural Institute / Wikimedia Commons
'Tobies es troba amb l'arcàngel Rafael' (c. 1640) - Andrea Vaccaro / Google Cultural Institute / Wikimedia Commons
El Museu d'Art de Girona ha inaugurat dues sales de l'exposició permanent dedicades al període barroc a Catalunya. Els nous espais expositius acullen ara més obres dels segles XVII i XVIII. El Museu ha incorporat noves peces del Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) i ha recuperat obres en dipòsit procedents del Museu del Prado.

Noves obres procedents del MNAC i el Prado
Les quatre pintures del MNAC formen part d'un retaule dedicat a Sant Jaume i són obra del pintor d'origen llombard Giovanni Battista Toscano, que va treballar a Catalunya entre els segles XVI i XVII. A la catedral de Girona es conserva un retaule de Toscano dedicat a Tots Sants.

D'altra banda, la selecció de pintures del Prado tindrà un espai exclusiu a la institució. Les obres van ser dipositades a l'antic Museu Provincial de Girona entre els anys 1876 i 1882 i s'han recuperat per a l'ocasió. Es tracta d'obres dels pintors italians Andrea Vaccaro o Alessandro Turchi.

Nou discurs expositiu
El discurs expositiu, que duu el títol de ‘L'època del Barroc', pretén situar les obres en el context històric, social i cultural del barroc a Catalunya i, en particular, al territori gironí. Durant el barroc, l'època de les monarquies absolutes a l'Europa dels segles XVII i XVIII, va florir una producció artística de gran vitalitat. Les arts del moment són fonamentalment de temàtica religiosa, ja que estaven íntimament vinculades amb les conviccions catòliques. Així, els retaules i les imatges eren el tipus de peces més habituals, atesa la seva utilitat doctrinal.

A més de teixir un nou fil conductor per facilitar la comprensió de les obres, s'ha fet una aposta per l'accessibilitat dels textos de les sales, que han estat traduïts a quatre idiomes i tenen en compte en compte les recomanacions de l'ONCE pel que fa a la mida de la retolació.

Subscriu-t'hi

Portada SÀPIENS 225 (desembre 2020)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

Subscriu-t'hi

Comentaris

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

Portada SÀPIENS 225 (desembre 2020)

Elionor d'Aquitània, la reina més poderosa

Fem un recorregut per la biografia d'una dona que va tenir una vida de novel·la

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis i, també, l'anàlisi dels hàbits de navegació dels usuaris. Si contineu navegant, accepteu la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador per, si així ho desitja, impedir que aquestes siguin instal·lades en el seu disc dur, tot i que haurà de tenir en compte que aquesta acció podria ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web. Més informació Accepto