OFERTA ESPECIAL -45%
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Actualitat

Un Escaldàrium amb aigua termal per fer front a la sequera

Els dies 7 i 8 de juliol, Caldes de Montbui acull una nova edició de la Festa del Foc i l'Aigua, que enguany reduirà el consum d'aigua davant la situació de sequera

30 de juny de 2023
Foc i aigua lluiten a Caldes de Montbui durant la festa Escaldàrium
Foc i aigua lluiten a Caldes de Montbui durant la festa Escaldàrium Quim Dasquens

Diu la llegenda que hi ha rituals que lliguen l’infern amb la terra i el foc amb l’aigua, i Caldes de Montbui n’és testimoni. Un any més, el segon cap de setmana de juliol a mitjanit, la plaça de la Font del Lleó aplegarà centenars de persones per reviure l’Escaldàrium, una gran representació on el foc i l’aigua són els grans protagonistes. En aquest espai, Llucifer i Diablessa prenen el poder sota un raig de foc i invoquen la bèstia que és a l’interior de la font termal. L’aigua intentarà vèncer els personatges diabòlics i Godra, la Quimera de Caldes, donant peu a la simbiosi que unirà el foc amb l’aigua per sempre més.

L’Escaldàrium consta de nou danses, sis de foc i tres d’aigua, alternades. En les de foc, la gent balla i salta sota les espurnes dels diables, que en cada dansa utilitzen diversos muntatges pirotècnics. En les d’aigua, els participants ballen sota el raig de tres mànegues que enguany utilitzaran aigua termal en comptes d’aigua de boca, com és habitual, per fer front a la sequera. Tot plegat, amb la música que interpreta l’orquestra en directe i, entre ball i ball, els sons dels instruments que els tabalers dels diables fan retronar per tota la plaça.

El programa d’enguany també inclou activitats que recorden la relació de Caldes amb la bruixeria, com l’exposició Lo negosi de les bruxes, la ruta Camins de bruixes i l’escenificació teatral El judici. Si en pengen una, ens pengen a totes, una representació de la persecució de 13 dones acusades de bruixeria el 1619 que enguany compleix deu anys. Consulteu el programa complet al web de la festa.


Informació pràctica
 

Subscriu-t'hi

Portada del número 259 de SÀPIENS (octubre 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

SUBSCRIU-T'HI​​​​​​​

Comentaris

Portada del número 259 de SÀPIENS (octubre 2023)

Els catalans de Felip V

Descobrim qui van ser els homes de negocis més importants de la Catalunya borbònica

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto