OFERTA ESPECIAL -45%
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Actualitat

Gran ressò mediàtic de l'última portada del SÀPIENS

A la revista de juliol publiquem l'indret exacte del Baix Camp que hauria inspirat Antoni Gaudí

Redacció
11 de juliol de 2016
El lloc que hauria inspirat Antoni Gaudí al Baix Camp
El lloc que hauria inspirat Antoni Gaudí al Baix Camp
L'article sobre l'indret que, molt probablement, va inspirar Gaudí, ha tingut una gran repercussió mediàtica tant en els mitjans catalans com espanyols. Així, TV3, Catalunya Ràdio, ‘La Vanguardia', ‘El Periódico', ‘El Punt Avui' i la majoria de mitjans tarragonins s'han fet ressò de la sorprenent troballa de l'arqueòloga Paula Santamaria i l'enginyer Josep Pedret, avalada per un dels màxims experts gaudinians. La notícia també ha aparegut a les agències de notícies EFE i Europa Press, fet que ha propiciat que ho publiquessin nombrosos diaris espanyols (des d'‘El Periódico de Aragón' fins al ‘Diario de Córdoba', passant pel ‘Diario de León', entre d'altres).

És clar que el veritable impacte ha estat al Baix Camp, la comarca tarragonina on es troba el coll de la Desenrocada. Els investigadors —que són propietaris d'una casa de turisme rural a la zona— han començat a rebre trucades perquè organitzin visites guiades al paratge i mostrin les roques que prefiguren algunes obres emblemàtiques de l'arquitecte com el drac del Park Güell, les xemeneies de la Pedrera o la balconada de la Casa Batlló.

La publicació de l'article també ha donat més arguments a grups ecologistes del Baix Camp que fa temps que s'oposen al projecte de la Generalitat de construir una pedrera a tocar del monestir d'Escornalbou, molt a prop del paratge que podria haver il·luminat el geni.

L'article complet es pot trobar a la revista SÀPIENS del mes de juliol, que ja es troba a quiosc, on podreu veure aquestes imatges i moltes altres.

Subscriu-t'hi

Portada del número 258 de SÀPIENS (setembre 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

SUBSCRIU-T'HI​​​​​​​

Comentaris

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Portada del número 258 de SÀPIENS (setembre 2023)

Anatomia d'un cop d'estat

Per què va triomfar l'alçament de Miguel Primo de Rivera?

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto