S'HO MEREIXEN
Elles també haurien de tenir un carrer. Envia la teva proposta
Elles també haurien de tenir un carrer
Actualitat

La crisi grega passa factura al patrimoni

Les excavacions a la possible tomba d'Alexandre el Gran s'han hagut de paralitzar per manca de pressupost

Redacció
31 d'agost de 2015
Fa anys que els arqueòlegs treballen en la recerca de la tomba d'Alexandre el Gran, rei de Macedònia i un dels líders militars més importants del món antic. Estudiosos de tot el món han tractat sense gaire èxit de localitzar-la. Ara fa un any, un descobriment a Grècia va estar a punt de posar fi a les especulacions. I és que el descobriment d'un mur al voltant d'una tomba a la ciutat clàssica grega d'Amfípolis —ubicada a la regió de Macedònia oriental— va desfermar els rumors que es tractava del sepulcre del llegendari rei macedoni o d'algun dels seus familiars. De fet, les excavacions a la tomba monumental van ocupar les portades dels mitjans especialitzats, però també les pàgines de rotatius generalistes de mig món. Era aquell el lloc de descans etern d'Alexandre el Gran? Era la tomba d'Olímpia, mare del rei? O podia ser l'enterrament d'Hefestió, el gran amic d'Alexandre? Ara bé, un any després de la descoberta, les preguntes han quedat en suspens. Les excavacions s'han aturat i els arqueòlegs han abandonat el jaciment. La causa? La crisi econòmica que viu Grècia.

Les dificultats per les quals passa el país han obligat el govern d'Alexis Tsipras a retallar el pressupost de les excavacions, fins al punt de fer-ne impossible la continuïtat. El ministre de Cultura, Nikos Xydakis, assegura que es necessiten més de dos-cents mil euros només per fer que la tomba sigui accessible als turistes, sense comptar el pressupost que es necessitaria per continuar les excavacions. I és que les prioritats del govern són molt clares: les necessitats vitals dels grecs estan per davant dels temes culturals. Així, el jaciment d'Amfípolis és avui calma absoluta i el futur no sembla gaire prometedor. Mentre la situació econòmica a Grècia no millori, serà difícil que els arqueòlegs puguin desxifrar tots els misteris que encara s'amaguen a l'interior de la tomba.

Subscriu-t'hi

Portada número 252 de SÀPIENS (març 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

Subscriu-t'hi

Comentaris

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Portada número 252 de SÀPIENS (març 2023)

El Noi del Sucre

100 anys de l'assassinat de Salvador Seguí, el gran líder del sindicalisme català

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto