OFERTA ESPECIAL -40%
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Actualitat

Un llibre i una exposició recuperen la història de Joaquim Picañol Xalabarder

'Mort i oblit a Djelfa' és el títol d'una investigació que ha permès identificar i documentar una víctima del feixisme de Caldes de Montbui fins ara desconeguda

31 d'octubre de 2023
'Mort i oblit a Djelfa', al Museu Thermalia
'Mort i oblit a Djelfa', al Museu Thermalia Ajuntament de Caldes de Montbui

El juny de 2019, una consulta rebuda a l'Arxiu Municipal de Caldes de Montbui es va convertir, fruit de la casualitat, en el punt de partida d'una recerca duta a terme per Marta Barceló i Lupe Prades que ha permès identificar i documentar una víctima calderina del feixisme fins ara desconeguda. Es tracta de Joaquim Picañol Xalabarder, un jove mort a Algèria el setembre del 1941 en un camp de concentració francès. 

El llibre Mort i oblit a Djelfa. L’exili de Joaquim Picañol Xalabarder i família recupera la història d'aquest jove i de la seva família, que es van veure obligats a fugir de Caldes de Montbui després de la Guerra Civil. L'avi, el pare, la mare i les germanes es van disgregar per diferents indrets de França, i el protagonista de la investigació va acabar en un camp de concentració a Algèria, on va morir.

Paral·lelament al llibre, editat per l'Ajuntament del municipi, també s'ha preparat una exposició que permet resseguir l'evolució de la família Picañol abans i després de l'exili. Es pot visitar al Museu Thermalia fins al 7 de gener de 2024.

Informació pràctica
 

  • Llibre i exposició Mort i oblit a Djelfa
  • Lloc: Museu Thermalia (plaça Font del Lleó, 20. Caldes de Montbui)
  • Dates: fins al 7 de gener de 2024

Subscriu-t'hi

Portada del número 261 de SÀPIENS (desembre 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

SUBSCRIU-T'HI​​​​​​​

Comentaris

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Portada del número 261 de SÀPIENS (desembre 2023)

L'assassinat de Carrero Blanco

L'atemptat que va condicionar la Transició

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto