Subscriu-t'hi
Actualitat

Noves exposicions als Espais Volart de Barcelona

El centre de la Fundació Vila Casas acull dues retrospectives dedicades a Jesús de Vilallonga i Pere Noguera i una mostra que s'endinsa en l'obra de l'escultor Àngel Ferrant i en la seva amistat amb Xavier Vidal de Llobatera

21 de setembre de 2020
'Autone', de Jesús de Vilallonga
'Autone', de Jesús de Vilallonga

“L’escultura és un forat per on es veuen mons infinits”. La frase és d'Àngel Ferrant (Madrid, 1891-1961), escultor avantguardista que va desenvolupar un concepte d'art propi que es va materialitzar, sobretot, en l'escultura mòbil, una proposta innovadora que buscava l’associació entre les formes i els objectes, la natura o els homes. La seva obra és la protagonista d'una de les noves exposicions que acullen els Espais Volart, L'amistat infinita, que se centra en el paper fonamental de Ferrant en les avantguardes catalanes i en la relació que va tenir amb el dinamitzador cultural Xavier Vidal de Llobatera, un dels fundadors del Club 49, creat el 1949 per promoure l'avantguarda, i el primer col·leccionista que va adquirir una obra de Tàpies, Composició (1947), una peça que forma part del fons del MACBA i que ara s'exhibeix en la mostra dels Espais Volart.

Pere Noguera
La relació de Ferrant amb Barcelona es remunta al 1920, quan s’hi va traslladar per donar classes a l’escola Llotja. Un dels seus alumnes, i després amic, va ser Pere Noguera (la Bisbal d'Empordà, 1941), el protagonista d'una de les altres exposicions dels Espais Volart, A tot li cal una paret, una retrospectiva que presenta les obres emblemàtiques de l'artista empordanès, a més de peces inèdites que no s’havien exposat mai abans.

Jesús de Vilallonga
La tercera exposició és Vilallonga, l'ull interior, un homenatge a Jesús de Vilallonga (1927-2018), artista de la Selva que va començar la seva carrera al Quebec i que es va convertir en un dels artistes més singulars de l’art català de la segona meitat del segle XX. La retrospectiva inclou pintures, dibuixos, escultures i gravats que representen les diverses etapes, temàtiques i influències de la trajectòria de l'artista de Santa Coloma de Farners i un vídeo en què es pot veure el procés de restauració d'una de les seves grans obres, el mural Retrat imaginari de 24 genis universals d’avui (1981), propietat de la Universitat Concordia de Montreal.

Informació pràctica
 

  • Exposicions: L'amistat infinita, A tot li cal una paret i Vilallonga, l'ull interior.
  • Dates: fins al 20 de desembre de 2020.
  • Horari: de dimarts a dissabte, d'11 a 14 h i de 16.30 a 20 h. Diumenges, d'11 a 14 h.
  • Lloc: Espais Volart, carrer d'Ausiàs Marc, 22, Barcelona.
  • Preu: 5 € / 2 € (reduït).

Subscriu-t'hi

Portada SÀPIENS 225 (desembre 2020)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

Subscriu-t'hi

Comentaris

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

Portada SÀPIENS 225 (desembre 2020)

Elionor d'Aquitània, la reina més poderosa

Fem un recorregut per la biografia d'una dona que va tenir una vida de novel·la

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis i, també, l'anàlisi dels hàbits de navegació dels usuaris. Si contineu navegant, accepteu la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador per, si així ho desitja, impedir que aquestes siguin instal·lades en el seu disc dur, tot i que haurà de tenir en compte que aquesta acció podria ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web. Més informació Accepto