QUIN VA SER L'EQUIP DEL RÈGIM?
El SÀPIENS que Florentino no vol que llegeixis
El SÀPIENS que Florentino no vol que llegeixis
Actualitat

Tot recordant Mary Santpere

El dijous 30 de maig, SÀPIENS i Cementiris de Barcelona us conviden a una xerrada sobre la 'Reina del Paral·lel' que anirà a càrrec de la seva filla, Maria Rosa Pigrau Santpere

20 de maig de 2019
Cartell anunciant una actuació de Mary Santpere amb la companyia de Joaquín Gasa
Cartell anunciant una actuació de Mary Santpere amb la companyia de Joaquín Gasa

Mary Santpere va ser una dona atípica per al seu temps. La que acabaria sent coneguda amb el més que merescut títol de "Reina del Paral·lel" va ser una precursora de les 'show woman', una actriu, pallassa, locutora i monologuista que amb el seu físic rotund i inconfusible va provocar rialles arreu. Nascuda l'1 de setembre del 1913, Santpere va arribar al món en un entorn artístic: el seu pare, Josep Santpere, era un actor del Paral·lel, i la seva mare era l'actriu Rosa Hernáez. El seu gran debut va ser al cinema, el 1938, amb la pel·lícula 'Paquete, el fotógrafo público número uno'. Santpere no es va desvincular del cinema, però va estar sempre més vinculada al teatre, on sempre va interpretar papers còmics.

També va ser actriu de revista i de circ, a inicis de la dècada dels 70; va actuar al programa de Radio Barcelona 'La hora de Mary Santpere', i va col·laborar amb Televisió Espanyola. El 1940 es va casar amb l'industrial Francisco Pigrau, amb qui va tenir dos fills. Un d'ells, Maria Rosa Pigrau Santpere, serà precisament qui farà la conferència 'Recordant Mary Santpere'.

La xerrada està organitzada conjuntament entre SÀPIENS i Cementiris de Barcelona, és gratuïta i serà presentada per la directora del SÀPIENS, Clàudia Pujol. L'acte tindrà lloc el proper dijous 30 de maig, a les 19 h, al Museu d'Història de Catalunya (plaça de Pau Vila, 3. Barcelona). Per assistir-hi, cal confirmar assistència al 93 484 19 20. Tot i que no cal presentar-la, podeu descarregar-vos aquí la invitació.
 

Subscriu-t'hi

Portada del número 255 de SÀPIENS (juny 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

Subscriu-t'hi

Comentaris

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Portada del número 255 de SÀPIENS (juny 2023)

El règim contra el Barça

La revista que Florentino no vol que llegeixis

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto