OFERTA ESPECIAL -45%
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Actualitat

Troben eines de fa un milió d'anys a Tarragona

El jaciment de la Boella és un dels "arxius més antics de l'evolució humana a Catalunya"

Redacció
15 de juny de 2016
 -  IPHES
- IPHES
Arqueòlegs de l'IPHES (Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social) han trobat al jaciment de la Boella, a la Canonja (Tarragona), una cinquantena de peces de sílex molt ben conservades que es remunten a entre 800.000 i un milió d'anys enrere. "Es tracta d'un dels arxius més antics de l'evolució humana a Catalunya", ha afirmat Josep Vallverdú, codirector de l'excavació i investigador de l'IPHES. El bon estat de conservació de les eines permetrà documentar les característiques tecnològiques del conjunt arqueològic.

A part de les peces tallades, els investigadors han trobat restes d'ossos de grans dimensions, com banyes de cèrvids o el fèmur d'un rinoceront, que ofereixen informació sobre la fauna prehistòrica.

Les restes de fauna, també molt ben conservades, facilitaran la interpretació paleoecològica dels ecosistemes fluvials i deltaics de la conca del Francolí. "Aquests tipus de coneixements són inèdits en les nostres contrades i són continguts singulars per explicar l'evolució humana i dels ecosistemes en la història recent de la Terra", ha assegurat Vallverdú.

Subscriu-t'hi

Portada del número 259 de SÀPIENS (octubre 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

SUBSCRIU-T'HI​​​​​​​

Comentaris

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Portada del número 259 de SÀPIENS (octubre 2023)

Els catalans de Felip V

Descobrim qui van ser els homes de negocis més importants de la Catalunya borbònica

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto