Troben un campament estacional neandertal a la Roca Foradada
Una campanya arqueològica al jaciment del Pla de l'Estany ha extret un centenar de pedres tallades com eines i armes d'entre 40.000 i 80.000 anys d'antiguitat

Les troballes han tingut lloc durant la primera campanya arqueològica de la Roca Foradada, que s'ha dut a terme entre el 5 i el 14 de març. Aquest jaciment va ser descobert l'any 1982 per arqueòlegs de l'Associació, quan van sortir a la llum 1.500 pedres tallades i altres restes derivades de la indústria lítica de l'època prehistòrica. Va ser un descobriment de gran importància, ja que fins aquell moment es pensava que al Pla de l'Estany només hi havia hagut assentaments en coves.
L'excavació ha consistit en sondatges i cales de 35 centímetres de profunditat, i les pedres s'han localitzat en un espai de cinc metres quadrats, aproximadament. La majoria són quars o altres materials procedents dels marges dels rius Fluvià, Ser i Centenys, i tenen diverses dimensions. A partir d'ara, els experts analitzaran detalladament els objectes per poder datar-los amb precisió. La segona campanya de l'excavació està prevista per al pròxim estiu.
Comentaris