OFERTA ESPECIAL -45%
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Actualitat

El Palau Robert homenatja America Sanchez, el creador d'icones gràfiques de Barcelona

L'equipament acull una exposició dedicada al dissenyador gràfic que es pot visitar fins al 23 de febrer de 2020

Contingut patrocinat
28 d'octubre de 2019
Bossa de Vinçon (esquerra) i cartell 'Dibuixa', d'America Sanchez
Bossa de Vinçon (esquerra) i cartell 'Dibuixa', d'America Sanchez

Darrere d’importants icones gràfiques de Barcelona com 'Ajoblanco', Vinçon, la discoteca KGB, el 'Viatge a Ítaca' de Lluís Llach, Maria del Mar Bonet o els Jocs Olímpics del 92 hi ha el nom d’America Sanchez. Pseudònim de Juan Carlos Pérez Sánchez –el seu nom artístic el va prendre de la seva mare–, aquest dissenyador gràfic d’origen argentí també ha treballat en la construcció de la imatge de Pirelli, Vieta i Yanco, entre moltes marques, i ara el Palau Robert ret homenatge als seus 50 anys de carrera amb l’exposició 'America Sanchez. Clàssic modern, jazz i tropical’.

Barcelona està impregnada de l’eclecticisme dels seus treballs, present als taxis, els Jocs Olímpics o les festes de la Mercè. La història del disseny a la ciutat no seria la mateixa sense la seva aportació a alguna de les institucions més emblemàtiques de la capital catalana.

Premi Nacional de Disseny l’any 1992, America Sanchez ha exercit com a fotògraf, dibuixant, professor i dissenyador gràfic, i al llarg de la seva vida ha estat molt vinculat a Barcelona. Va ser un dels dissenyadors argentins que, a partir dels anys 60, van abandonar el seu país per instal·lar-se a Espanya, en un moment en què la renovació i l’impuls del disseny gràfic espanyol dels 70 i els 80 va ser una lògica conseqüència de la democratització. Com a resultat, aquells creadors es van convertir en figures clau, referents del disseny català i de la resta de l'Estat. L’any 1985 va ser el responsable de la imatge de l’exposició ‘Barcelona, París, Nova York’, que explicava la trajectòria cosmopolita dels artistes conceptuals catalans.

Clàssic, modern, jazz i tropical
L’exposició, que es pot visitar fins al 23 de febrer al Palau Robert, s’estructura en els àmbits ‘De Buenos Aires a Barcelona’, ‘Viatge a la utopia’, ‘El boom del disseny’, ‘Disseny de marca’, ‘Estratègies gràfiques’, ‘Artista’ i ‘Col·leccionar coses’.

El títol de l’exposició –‘Clàssic, modern, jazz i tropical’– és el mateix d’una conferència que l’artista va pronunciar l’any 2010, en la qual va dir que el seu estil estava compost per una barreja d’aquests quatre conceptes. Clàssic, perquè és necessari recórrer a la història i mirar els mestres; modern, perquè l’estudi de la trajectòria de les escoles suïsses i alemanyes és fonamental per expressar-se a través del disseny gràfic; jazz, perquè es necessita l’ús de la improvisació, la llibertat i el personal, i tropical, per la necessària interferència de la casualitat, la bogeria i el disbarat.

La mostra s’ha organitzat a partir del fons de l’Archivo Lafuente de Santander, complementat amb obres de col·leccions catalanes i reproduccions facsímils d’alguns treballs. El comissari del projecte és Juan Riancho, mentre que el disseny és d’Albert Planas, col·laborador d’America Sanchez durant molts anys.

America Sanchez. Clàssic, modern, jazz i tropical

  • Dates: Del 23 d’octubre de 2019 al 23 de febrer de 2020
  • Lloc: Palau Robert, Barcelona
  • Comissari: Juan Riancho
  • Organització: Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya, i l’Archivo Lafuente
  • Catàleg: America Sanchez. Clàssic, modern, jazz i tropical Santander: Edicions La Badia, 2019.

Subscriu-t'hi

Portada del número 246 de SÀPIENS (setembre 2022)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

Subscriu-t'hi

Comentaris

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Portada del número 246 de SÀPIENS (setembre 2022)

El diari perdut de la guerra de Successió

Recuperem la crònica de Francesc de Casamitjana, testimoni excepcional de la presa de Gibraltar

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto