Un recorregut per la publicitat de fa un segle

El Museu del Disseny de Barcelona estrena l'exposició 'El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950'

Anunci de les pastilles contra la tos Homs
Anunci de les pastilles contra la tos Homs
3 de desembre del 2018
Autor
Alba Domínguez

Encens el televisor i emeten anuncis; llegeixes el diari o una revista i et topes amb una promoció; camines pel carrer i observes cartells publicitaris. La publicitat té un paper essencial en la societat actual, però no és exclusiva d'ara, ja que fa un segle també hi estava molt present, l'única diferència és que ha canviat el suport amb què es representa.

L'exposició 'El boom de la publicitat. Reclams de cartró i rajola. 1890-1950', que estrena el Museu del Disseny de Barcelona, ens permet fer un recorregut des de finals del segle XIX fins a mitjan segle XX a través de 250 peces de publicitat gràfica amb l'objectiu de conèixer els suports que s'utlitzaven. La mostra posa èmfasi en la llauna, el cartró i la rajola ceràmica, ja que van ser els més emprats pels anunciats de l'època. Hi veureu publicitat de productes d'ús quotidià com vins, caves, perfums o tabac provinents de la Col·lecció Mateu Llinàs i Audet de Barcelona i del Museu de Manises de València.

La mostra es pot visitar entre el 14 de desembre i el 31 de març de 2019 al Museu del Disseny de Barcelona per un preu de 3 euros. A excepció dels dilluns, la resta de dies de la setmana el Museu obre de 10 a 20 h.