[INTERACTIU] Els beguinatges: unes insòlites ciutats de dones
Us portem de passeig pels vestigis d'unes comunitats femenines medievals sorprenents, uns espais habitats i governats per dones que portaven una vida religiosa lluny de la clausura monàstica
Als segles XII i XIII es crearen a Bèlgica i els Països Baixos uns espais habitats i governats per dones que portaven una vida religiosa lluny de la clausura monàstica. El de les beguines fou un moviment revolucionari pel que representà espiritualment i per l’autonomia que les seves membres aconseguiren respecte de la figura masculina, ja que es convertiren en dones independents que trencaren amb el destí més habitual de les dones de l’època: o casar-se i tenir fills, o ser monges. Les beguines podien treballar i canviar lliurement de vida, fins i tot si era per esposar-se.
En aquest reportatge us en vam explicar la història. En aquest interactiu us fem un passeig pels beguinatges de Flandes més impressionants, uns llocs sorprenents i encisadors que són els vestigis del que foren unes insòlites ciutats de dones. Si hi aneu de visita, us recomanem que doneu una ullada al web de Turisme de Flandes: us ajudarà a planificar-vos el viatge.
Comentaris