OFERTA ESPECIAL -40%
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Guerra civil i franquisme

[DOCUMENTS] L'origen nazi de la policia secreta de Franco

Publiquem al web documents que descriuen el calc franquista de l'aparell repressiu nazi

El disseny de la Dirección General de Seguridad (DGS) i de tots els aparells d’espionatge militar i civil de l’Espanya franquista va ser clarament influït pels nazis. La policia espanyola es va emmirallar en la Gestapo del III Reich, i grups d’agents van rebre entrenament en tècniques d’infiltració i interrogatoris a Berlín i a Madrid. Heinrich Himmler va supervisar tota l’operació. SÀPIENS va trobar els documents que avalen aquesta versió en els arxius de la CIA a Washington.

  • La primera pàgina és un organigrama que relaciona la policia secreta espanyola amb l’alemanya.
  • Les altres són tres pàgines de l’informe, amb data 4 d’agost del 1944, que analitza els serveis d’intel·ligència franquistes i la seva relació amb l’Alemanya nazi.

Subscriu-t'hi

Portada del número 261 de SÀPIENS (desembre 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

Subscriu-t'hi

Comentaris

Portada del número 261 de SÀPIENS (desembre 2023)

L'assassinat de Carrero Blanco

L'atemptat que va condicionar la Transició

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto