El tren de Sarrià, el primer ferrocarril urbà de l'Europa continental

Els nens l’anomenaven ‘carril de fira’ perquè els seus vagons de fusta s’assemblaven als de joguina. Però, gràcies al tren de Sarrià, moltes famílies van transformar els seus hàbits estiuencs i se’ls facilitava la connexió amb el seu lloc de treball

L’equip de maquinistes i fogoners de la companyia juntament amb els caps i els aprenents amb la locomotora de vapor número 13, que remolcava els vagons, l’any 1892
L’equip de maquinistes i fogoners de la companyia juntament amb els caps i els aprenents amb la locomotora de vapor número 13, que remolcava els vagons, l’any 1892 Arxiu FGC
Autor
Carla Galisteo Valera
Assessor
Antoni Gras
Els nens l’anomenaven carril de fira perquè els seus vagons de fusta s’assemblaven als de joguina. Però, gràcies al tren de Sarrià, moltes famílies van transformar els seus hàbits estiuencs i moltes d’altres van veure com se’ls facilitava la connexió amb el seu lloc de treball. Recordem la inauguració, ara fa 160 anys, del primer tren urbà de l’Estat, que va ser un element cabdal per a la confi