L'arribada del primer tren al Vallès: la segona revolució industrial

Dos visionaris, Carles Emili Montañès i Fred Stark Pearson, van ser els impulsors d’un projecte pioner a Europa: la perforació de la serralada de Collserola per fer-hi passar un tren que comuniqués la plaça de Catalunya amb Terrassa i Sabadell

El primer tren des de Barcelona cap al Vallès va circular des del 1863, amb locomotores de vapor com aquesta
El primer tren des de Barcelona cap al Vallès va circular des del 1863, amb locomotores de vapor com aquesta Arxiu FGC
Autor
Sònia Casas Codinach
Assessor
Joan Carles Salmerón
Juny del 1911. Són les set del matí en punt quan un descapotable de la marca Turicum matrícula B-730 s’atura davant de l’Hotel Colón, a la plaça de Catalunya de Barcelona. Del vehicle en surt Carles Emili Montañès, antic enginyer en cap de la Companyia de Tramvies de Barcelona. Montañès no triga a identificar al hall de l’hotel la persona a qui ha vingut a recollir: és Fred Stark Pearson, un enginyer nord-ame