Els mestres que van fer escola: l'inici de la renovació pedagògica (1898-1931)

El sistema educatiu català va iniciar, durant les dues primeres dècades del segle xx, un gran procés de transformació. Una sèrie de pedagogs amb una extraordinària formació van introduir i impulsar una nova manera d’entendre l’ensenyament, cosa que alguns anys després, convertirà l’escola catalana en una de les més avançades d’Europa

Una de les grans innovacions de l'escola de començaments de segle va ser l'organització d'activitats fora de l'aula
Una de les grans innovacions de l'escola de començaments de segle va ser l'organització d'activitats fora de l'aula Arxiu Fotogràfic de l'AHCB
Autor
Xevi Camprubí
Assessor
Salomó Marquès, Sara Blasi i Mariona Ribalta
Al tombant del segle xix l’ensenyament als Països Catalans, així com a la resta de l’Estat espanyol, es trobava en una situació molt precària. Les escoles públiques, coincidint amb l’augment demogràfic i els moviments migratoris que s’havien produït a redós de la Revolució Industrial, eren del tot insuficients per garantir la formació mínima del jovent. Per acabar-ho d’adobar, la poca atenci&oa