S'HO MEREIXEN
Elles també haurien de tenir un carrer. Envia la teva proposta
Elles també haurien de tenir un carrer
Actualitat

Cardona recupera plats del 1714

Es tracta de recreacions de les receptes tradicionals catalanes del segle XVIII amb productes de qualitat i de proximitat

21 de novembre de 2015
Ruta Cardona Sabors 1714
Ruta Cardona Sabors 1714
Els restaurants de Cardona han preparat diversos plats de tardor-hivern basats en la cuina catalana del segle XVIII. Després de recuperar els ingredients i les receptes contemporànies del 1714 amb un gran rigor històric i gran mestratge als fogons, han preparat els plats perquè tothom qui ho vulgui pugui saber com es menjava a Catalunya fa tres segles.

Això és possible gràcies a la feina de la Dra. Maria Ángeles Pérez Samper, de la Universitat de Barcelona, que juntament amb la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica i la coordinació de l'Ajuntament de Cardona i la Fundació Cardona Històrica han permès recuperar les receptes perquè els restaurants puguin fer els plats.

Algunes de les receptes que s'han recuperat són: un plat de perdius cuinat pels restaurants La Premsa Hotel Rural i El Centru; el pollastre amb salsa de traginer, del restaurant Cal Borrasca; platillo de la Batalla d'Almansa, d'El petit Perico; l'estofat de moltó, de La Volta del Rector; el bacallà amb mel, escudella blanca i fina i carabasses a la morisca, del restaurant La Plantada; un estofat de vedella, de La Torre d'en Bofill, i una ‘torta' de llet, del Vilar Rural.

Per als cinc sentits
És una experiència gastronòmica i històrica per als cinc sentits, assaborint els mateixos plats de les cuines dels protagonistes del 1714 mentre s'aprèn què va succeir a Catalunya, i, sobretot, a Cardona, entre 1711 i 1714. Això s'aconseguirà mitjançant una visita guiada temàtica anomenada ‘Cardona 1714, la fortalesa inexpugnable'. A més, també hi haurà una visita teatralitzada, ‘Manel Desvalls, l'heroi de la resistència', on el protagonista de la fortalesa cardonina mostrarà com va aconseguir vèncer els embats de l'exèrcit borbònic.

Per als més aventurers, hi haurà excursions triant entre rutes de migdia o d'un dia de durada, com la ruta del Camí dels Contrabandistes, que segueix l'antic camí rural que menava a la vall de Lord i que va ser molt utilitzat per fer contraban de sal després de 1659 a les poblacions de la Catalunya del Nord.

Subscriu-t'hi

Portada número 252 de SÀPIENS (març 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

Subscriu-t'hi

Comentaris

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Portada número 252 de SÀPIENS (març 2023)

El Noi del Sucre

100 anys de l'assassinat de Salvador Seguí, el gran líder del sindicalisme català

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto