Subscriu-t'hi
Actualitat

Cinc curiositats del rodatge de ‘Jo, Ramon Llull'

La nit de l'11 de setembre, TV3 estrena aquesta docuficció que pretén acostar al gran públic la figura del cèlebre pensador i escriptor mallorquí

Sònia Casas
9 de setembre de 2016
Imatge del rodatge de 'Jo, Ramon Llull' -  Iván G. Costa
Imatge del rodatge de 'Jo, Ramon Llull' - Iván G. Costa
'Jo, Ramon Llull' és un gran projecte audiovisual que s'ha fet per commemorar l'Any Llull. Produït per Batabat, empresa que pertany a Som, el mateix grup corporatiu que SÀPIENS, consta d'una part documental i una part ficcionada. La primera, dirigida i presentada per Toni Tortajada, ajuda a contextualitzar el món en què va viure Llull, mentre que la segona, dirigida per Joan Gallifa, explica la vida del protagonista.

Al SÀPIENS de setembre dediquem un article a explicar com es va rodar la part ficcionada. Fruit d'aquella experiència us expliquem cinc curiositats sobre el rodatge que us faran gaudir molt més de la pel∙lícula quan la veieu:

1. L'escena de la mesquita de Tunis (on Ramon Llull debat amb els sarraïns) està rodada a la Seu d'Ègara de Terrassa, però la presó on Llull és retingut immediatament després es va rodar al castell del Papiol. La porta de la presó en realitat no existeix i va ser feta expressament per rodar aquella escena.

2. El port de Tunis està reproduït digitalment. El pla general de l'escena del Concili, en el qual es veu una església plena de gom a gom, també està fet amb ordinador.

3. El procés per posar la gran barba que llueix l'actor Jordi Bosch durava dues hores. Perquè l'envelliment del personatge tingués credibilitat, se li van anar afegint cabells blancs progressivament. Aquesta mena de postissos d'alta gamma es cusen pèl a pèl i els cabells emprats són naturals. Avui dia, la majoria provenen de l'Índia i dels països asiàtics.

4. En els dos primers plans on es veu una mà escrivint un manuscrit, la mà no pertany als actors, sinó a l'especialista en escriptura medieval Laura de Castellet, capaç de reproduir amb tot rigor la grafia de l'edat mitjana.

5. Dos dels monjos que apareixen en l'escena prèvia a la celebració del Concili, rodada al claustre del monestir de Sant Cugat, són els guionistes de la pel∙lícula, Alfred Pérez i Roger Danès, als quals els agrada sortir de figurants a les pel∙lícules que han fet el guió. 
 

Subscriu-t'hi

Portada SÀPIENS 225 (desembre 2020)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

Subscriu-t'hi

Comentaris

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

Portada SÀPIENS 225 (desembre 2020)

Elionor d'Aquitània, la reina més poderosa

Fem un recorregut per la biografia d'una dona que va tenir una vida de novel·la

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis i, també, l'anàlisi dels hàbits de navegació dels usuaris. Si contineu navegant, accepteu la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador per, si així ho desitja, impedir que aquestes siguin instal·lades en el seu disc dur, tot i que haurà de tenir en compte que aquesta acció podria ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web. Més informació Accepto