Mataró presumeix de Modernisme en el VI Dia SÀPIENS
La capital del Maresme s'omple de lectors per participar en les visites guiades
Mentrestant, a Can Palauet, l'historiador Francesc Miralpeix aconseguia contagiar als assistents el seu entusiasme pel barroc i per un dels seus grans pintors, Antoni Viladomat, autor de les pintures del conjunt barroc dels Dolors, un altre dels atractius de la capital del Maresme, que s'obrien per a l'ocasió.
El jaciment arqueològic de Torre Llauder
La tercera conferència del matí l'impartia el professor d'Història Econòmica de la UB Francesc Valls Junyent, que s'endinsava en les llums i les ombres que va suposar l'arrencada de la industrialització a casa nostra. A la mateixa hora, els lectors més interessats en la història antiga tenien l'oportunitat de fer una visita guiada al jaciment arqueològic de Torre Llauder i conèixer, amb tots els detalls, aquella vil·la romana. També al migdia, una de les mataronines més mediàtiques, l'Àvia Remei, que en aquesta ocasió "jugava a casa", ensenyava alguns dels trucs de la cuina catalana (com fer un bon allioli o una bona sèpia amb pèsols) a tothom qui s'havia congregat a l'Espai Àgora de la plaça de Cuba.
A la tarda, a més de repetir novament la ruta modernista pels principals espais de la ciutat -també es van haver d'organitzar torns-, era el moment de descobrir o redescobrir altres espais museístics de la ciutat, com la impressionant Nau Gaudí -la primera obra del genial arquitecte- o el Museu de Mataró i dues de les seves nombroses seus: el Centre d'Art Ca l'Arenas i Can Marfà, el recentment inaugurat Museu del Gènere de Punt. L'última activitat de la jornada festiva, que va congregar un gran nombre de lectors, va ser la Ruta del 1714, que va començar i acabar a la plaça de Santa Maria.
Aquí teniu un tast de la jornada amb imatges.
Comentaris