William Desmond Taylor: un mort molt sospitós al Hollywood dels anys vint
Els tripijocs per amagar els draps bruts de la gran indústria cinematogràfica nord-americana vénen de lluny

El 2 de febrer del 1922 la policia de Los Angeles va acudir a una mansió d’Alvarado Street on havia aparegut mort el seu propietari, William Desmond Taylor, famós director de pel·lícules d’èxit com la saga de 'Tom Sawyer' (1920). A la casa hi havia molta gent: dos executius de la Paramount Pictures cremaven documents a la xemeneia, l’actriu Mabel Normand regirava calaixos, el majordom Henry Peavey rentava plats a la cuina, uns homes treien caixes d’ampolles de licor per la porta del darrere (era l’època de la prohibició de l’alcohol)... Al mig del saló, el realitzador panxa enlaire.
Una mort per causes... naturals?
Tot d’una, un home es va presentar com a metge, va reconèixer el cadàver i va diagnosticar mort natural per hemorràgia estomacal. Els presents també van certificar que Taylor patia de mals de panxa que combatia amb magnèsia. Quan van aixecar el mort per traslladar-lo, però, es va descobrir que tenia una bala del calibre 38 clavada a l’esquena.
La investigació va ser molt embolicada i confusa. Es van descobrir indicis que suggerien que Taylor podia haver fet xantatge a un munt de dones de les quals conservava mostres de roba interior, o bé, a la inversa, ser víctima de xantatge per les orgies que se celebraven en aquella casa. També hi havia la seva relació amb una actriu menor d’edat, la jove estrella Mary Miles Minter. La indústria de Hollywood, però, va moure tots els fils que tenia a l’abast, va pressionar el fiscal i va interrompre la investigació.
King Vidor, el director de cinema ‘detectiu’
Quaranta-quatre anys després, el 1966, al famós director de cinema King Vidor se li va acudir fer una pel·lícula sobre el “cas William Taylor”. Va iniciar pel seu compte les indagacions per saber què havia passat... i tot i que oficialment el cas segueix sense resoldre’s, ell va creure descobrir l’assassina de Taylor: Charlotte Shelby, mare de l’actriu menor d’edat embolicada amb William Taylor. Vidor va preferir no fer el film, perquè hauria descobert la implicació de molts amics seus en aquella sòrdida història de xantatges, orgies, drogues, alcohol i violacions.
Comentaris