Quins van ser els 'antecessors' del Seat 600?
Nascut el 1957, el petit, robust i gens pretensiós 600 va revolucionar l’Espanya de Franco. Abans, però, tres automòbils ja havien establert els precedents

El nord-americà Henry Ford va ser el primer a idear un cotxe que no fos un producte de luxe. Va introduir la idea de fabricar vehicles en cadena i utilitzar peces estàndard i intercanviables. El primer Ford T va sortir de la factoria de Detroit el 1908. Durant els 19 anys següents, Ford en construiria 150 milions. Va ser el cotxe més popular de la primera meitat del segle XX.

El Topolino, que vol dir 'ratolí petit' en italià, es va llançar al mercat el 1937 i es va produir fins al 1955. Era el cotxe més petit que circulava per Europa a l’època. L’any 1957, el substituiria el Fiat 500, el 'Cinquecento', que va esdevenir molt popular pel seu preu i la seva mida. El cinematogràfic lladre Arsène Lupin el va fer famós a les pel·lícules i sèries de televisió. Abans de la caiguda del mur de Berlín, aquest model era un dels més utilitzats als països de l’Europa de l’Est, on se’l coneixia com el 'Bambino'.

El popular Escarabat va néixer de l’aliança entre Ferdinand Porsche i Adolf Hitler. Els nazis ambicionaven tenir una potent indústria automobilística i mostrar al món el Volkswagen, que en alemany vol dir ‘cotxe del poble’. Porsche feia temps que treballava en el projecte d’un cotxe petit i econòmic. Hitler i Porsche es van reunir i van intercanviar algunes idees. Mesos després naixia el vehicle, finançat pel govern nazi: un cotxe familiar per a quatre persones que podia arribar als 100 km/h.
La derrota, però, truncaria els plans de Hitler i no seria fins a la darreria del 1945 quan de la fàbrica sortirien els primers 58 cotxes, que poc després es coneixerien amb el nom de Volkswagen Beetle. Seria un dels cotxes més venuts de la història, i fins a l’any 2003 encara es fabricava a Mèxic.
Comentaris