OFERTA ESPECIAL -45%
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Subscriu-t'hi ara i gaudeix de tot un any d'un descompte únic!
Actualitat

Escòcia descobreix un gran tresor víking

Conté més de cent peces i l'emplaçament exacte del descobriment es manté en secret

Oriol Gracià
31 d'octubre de 2014
Tapís d'un 'dakkar' víking -  Tatoute
Tapís d'un 'dakkar' víking - Tatoute
Derek McLennan, un cercador aficionat d'antiguitats, es va endur una sorpresa quan el seu detector de metalls va començar a donar el senyal d'alarma. Sota la superfície del prat que trepitjava —al comtat de Dumfries, al sud-oest d'Escòcia— s'hi conservava un dels tresors víkings més importants mai trobats a Europa. Les peces es trobaven només a seixanta centímetres de profunditat i n'hi havia de provinents de tot Europa: amulets d'Irlanda, joies escandinaves i anglosaxones, un got de plata carolingi originari del territori que avui ocupa Alemanya, una creu de plata cristiana amb motius decoratius esmaltats, a més de braçalets i agulles de pit. En total, un centenar de peces dels segles IX i X de gran valor històric.

Mentre els arqueòlegs acaben de rastrejar la zona per comprovar si encara hi resta algun objecte enterrat, les autoritats mantenen en secret l'emplaçament exacte del descobriment. El conjunt passarà a ser propietat de la corona britànica, encara que a l'autor de la troballa li correspondrà una recompensa que pot ser considerable, si tenim en compte que el got carolingi ha estat valorat en 250.000 euros. "Sabem que en el passat els víkings van saquejar la nostra terra, però a partir d'avui podrem apreciar els seus vestigis amb aquesta meravellosa aportació al patrimoni escocès", ha declarat la ministra escocesa de Cultura, Fiona Hyslop.

Subscriu-t'hi

Portada del número 258 de SÀPIENS (setembre 2023)

Si has arribat fins aquí deu ser per alguna cosa i volem pensar que és perquè t'ha agradat el que has vist. Per això t'animem a subscriure't a SÀPIENS (si és que encara no ho has fet) o a buscar-nos, cada mes, al teu quiosc.

Volem créixer i volem fer-ho amb tu!

SUBSCRIU-T'HI​​​​​​​

Comentaris

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Portada del número 258 de SÀPIENS (setembre 2023)

Anatomia d'un cop d'estat

Per què va triomfar l'alçament de Miguel Primo de Rivera?

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

Subscriu-t'hi

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de SÀPIENS i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 26.000

 
Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per recopilar informació amb una finalitat tècnica. No es guarden ni cedeixen les dades de caràcter personal de ningú sense el seu consentiment. Igualment, s'informa que aquest lloc web disposa d'enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a Abacus. Més informació Accepto